slogan

Τι είναι το EUROPE DIRECT;

Το Κέντρο Πληροφόρησης Europe Direct είναι η υπηρεσία, που σας βοηθάει να βρείτε απαντήσεις σε κάθε είδους θέμα σχετικό με την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.).

Παρέχει σε όλους τους πολίτες τη δυνατότητα να λαμβάνουν άμεσα πληροφορίες, συμβουλές και απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τα όργανα, τη νομοθεσία, τις πολιτικές και τα προγράμματα της Ε.Ε., καθώς και τις δυνατότητες κοινοτικής χρηματοδότησης.

Ιστορία της υπηρεσίας EUROPE DIRECT

110411231996 – 2004

1996 : Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει μια υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να απαντά σε αιτήσεις πληροφοριών σχετικά με τις δραστηριότητές της.

Μια μικρή ομάδα χειριστών μέσα στην Επιτροπή διαχειρίζεται αυτές τις ερωτήσεις και παρέχει συμβουλές σχετικά με το πώς να βρει κανείς τη ζητούμενη πληροφορία. Επίσης το 1996, ως τμήμα της πρωτοβουλίας «Πρώτα οι πολίτες» με την οποία προωθούνται τα δικαιώματα των πολιτών στην εσωτερική αγορά, δημιουργείται ένα κέντρο ταχείας απάντησης για να αποστέλλει οδηγούς και πληροφοριακά δελτία στους αιτούντες.

Το ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ - EUROPE DIRECT

Ιστορική διαδρομή

Το EUROPE DIRECT Ηπείρου ξεκίνησε την λειτουργία του ως "Ευρωπαϊκό Κέντρο Αγροτικής Πληροφόρησης Ηπείρου" ή "Σταυροδρόμι Αγροτικής Πληροφόρησης" (European Rural Information and Promotion Carrefour) τον Αύγουστο του  1993 παρέχοντας υπηρεσίες : πληροφόρησης στο Αγροτικό πληθυσμό της Περιφέρειας Ηπείρου, προώθησης πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη της υπαίθρου και δράσεων για την υλοποίηση των κοινοτικών προγραμμάτων ανάπτυξης της υπαίθρου σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Πώς λειτουργεί;

Το ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ - EUROPE DIRECT - ΗΠΕΙΡΟΥ, όπως και τα υπόλοιπα κέντρα στην Ε.Ε., υπάγονται, ελέγχονται και λογοδοτούν στη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας (DG Communication).

Η Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας εκτελεί τα καθήκοντά της υπό την εποπτεία του εκάστοτε Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έχει σαν στόχο την ενημέρωση και την επικοινωνία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες για θέματα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. (Ευρωπαϊκών πολιτικών και δραστηριοτήτων).

Παρεχόμενες υπηρεσίες

Το ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ - EUROPE DIRECT - ΗΠΕΙΡΟΥ στελεχώνεται με έμπειρο, καλά καταρτισμένο προσωπικό με επικοινωνιακές δεξιότητες και καλή γνώση των ευρωπαϊκών θεμάτων, πρόθυμο να σας βοηθήσει και να σας απαντήσει σε κάθε ερώτημά σας ή απορία σχετικά με την Ε.Ε.

Τομείς δράσης και ενημέρωσης

Η σημερινή Ένωση είναι μεγαλύτερη, παρουσιάζει περισσότερη ποικιλομορφία και ασχολείται με όλο και πιο περίπλοκα θέματα.
Το 80% των Ευρωπαίων θεωρούν σημαντική την ενημέρωσή τους για τα ευρωπαϊκά ζητήματα.
Το 70% των Ευρωπαίων θέλουν να γνωρίζουν περισσότερα για τα δικαιώματά τους ως πολίτες.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων πιστεύουν ότι οι διαθέσιμες πληροφορίες για την Ε.Ε. είναι χρήσιμες και ενδιαφέρουσες, αλλά σχεδόν το ίδιο ποσοστό θεωρεί τη σχετική πληροφόρηση ανεπαρκή. Υπάρχει επιθυμία για μια πιο ανοιχτή συζήτηση, στο πλαίσιο της οποίας οι πολίτες θα εκφράζουν τις απόψεις τους για να επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε επίπεδο Ε.Ε.

Σε ποιους απευθύνεται;

Απευθύνεται τόσο στο "ευρύ κοινό" (αστικός, ημιαστικός και αγροτικός πληθυσμός της Περιφέρειας Ηπείρου) όσο και σε "ομάδες στόχους" όπως : οργανώσεις κοινωνικού ή οικονομικού χαρακτήρα, επιχειρηματίες και επιχειρήσεις, συλλόγους, σχολεία, φοιτητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικούς, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, τοπικά και περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, μετανάστες και ξενόγλωσσες ομάδες πληθυσμού από και εκτός των χωρών της Ε.Ε., αγρότες, και άλλες ομάδες.

ΣΚΟΠΟΣ του ΚΕΝΤΡΟΥ είναι να μεταφέρει την "Κοινοτική Πληροφόρηση" στις Περιφέρειες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με ποιους συνεργάζεται;

Για την επίτευξη των στόχων του Κέντρου - EUROPE DIRECT και την προώθηση των πολιτικών και στρατηγικών της Ε.Ε., (Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Θεσμικών οργάνων - Γενικών διευθύνσεων), το EUROPE DIRECT ΗΠΕΙΡΟΥ ενδεικτικά συνεργάζεται με :

Τι πληροφορίες δεν παρέχει το EUROPE DIRECT

Το Europe Direct δεν μπορεί:

  • να επιλύει προβλήματα καθώς δεν μπορούμε να υποβάλουμε ή να διαβιβάσουμε καταγγελίες για λογαριασμό σας.

          (μπορούμε, ωστόσο, να σας υποδείξουμε που να απευθυνθείτε)

  • να εκφράζει άποψη σε θεμάτα που αφορούν τις πολιτικές ή τις θέσεις της Ε.Ε.
  • να παρέχει νομικές συμβουλές (π.χ. ερμηνεία της ευρωπαϊκής νομοθεσίας).